Керуюча компанія
«Маріупольська інвестиційна група»

+380(629)482547

info@ukmig.com.ua

L.A.B.ОРАТОРІЯ РІШЕНЬ ДЛЯ АГРОЛОГІСТИКИ. 2-Й СЕЗОН: США

Центр транспортних стратегій та "Маріупольська Інвестиційна Група" будуть вивчати досвід побудови логістичних ланцюжків аграрної продукції в Сполучених Штатах Америки.

В кінці жовтня - початку листопада "Маріупольська Інвестиційна Група" (в складі "Укртрансагро", "УТА Логістик", "Марітайм Логістікс") і Центр транспортних стратегій відвідають США, де пройде другий етап проекту L.A.B. Logistic Agro Benchmark. Як і роком раніше - у фокусі уваги будуть логістичні ланцюжки зернової продукції, досвід їх ефективної побудови, специфіка генерації, зберігання і транспортування зерна.

Восени 2017 року, як відомо, учасники проекту L.A.B. для зазначених вище цілей відвідали Німеччину та Францію. За 11 днів агрологістічної подорожі позаду залишилося 3,5 тис. км доріг і понад 15 зустрічей з фермерами, зернотрейдерами, портовиками та експертами з питань логістики продукції АПК. Ми відвідали порти Гамбург і Любек в Німеччині, Руан і Ля-Рошель - у Франції. Дізналися, чому в цих країнах досі користуються популярністю і продовжують будуватися бетонні силоси зерносховищ, що спільного у використанні автотранспорту для перевезень зернових і, чим відрізняються перевезення аграрних вантажів внутрішніми водними шляхами в двох сусідніх країнах, навіщо потрібні сільськогосподарські кооперативи, як вдається обходитися малою кількістю персоналу для обслуговування портових терміналів і, чим незручні вантажоперевезення залізницею.
Про всі ці аспекти ми розповідали в публікаціях в рамках спецпроекту на сторінках порталу ЦТС, а підсумкові результати L.A.B. Logistic Agro Benchmark - 2018, висновки, рекомендації та ідеї, які можуть бути застосовані в Україні, були представлені учасниками проекту в грудні в Європейській Бізнес Асоціації (ЄБА) у Києві.

Серед рекомендацій називалися заходи в сфері автоматизації та документообігу, такі як спрощення системи фітосанітарного та іншого контролю, пов'язаного з агроперевезенням і експортом; прийняття на законодавчому рівні більш гнучкої системи працевлаштування працівників в сільському господарстві і транспортній сфері, що дозволило б використовувати часткову (погодинну) форму зайнятості; впровадження системи консультування фермерських господарств; інвестиції в сучасну ефективну техніку і т.д.

Як зазначає керівник експертного спрямування ЦТС-Консалтинг, співголова Логістичного комітету ЄБА Андрій Шкляр, інтерес ринку до результатів проекту був очікувано високим, адже Україна стрімко нарощує експортні вантажопотоки, займаючи місце серед світових лідерів по ряду культур.

"Очікувано на шляху такого стрімко зростаючого вантажопотоку виникають проблеми, в тому числі логістично-інфраструктурні. У такій ситуації вирішальним фактором стає застосування кращого світового досвіду, передовими прикладами якого є європейські та американські експортери", - говорить Андрій Шкляр.

Варто зазначити, що перший етап проекту L.A.B. знайшов своє відображення не тільки в теорії, а й, що особливо важливо, на практиці.

"З огляду на досвід, отриманий в рамках першого етапу проекту LAB, ми переглянули свою роботу і почали поступове впровадження певних процесів в діяльність наших компаній, що призвело до реструктуризації зернового бізнесу Групи МІГ. Якщо раніше логістична компанія" УТА-Логістик "надавала також послуги експедирування та митного оформлення, то з маркетингового сезону 2018/2019 вона здійснює тільки функції перевізника зернових і олійних вантажів як власним, так і найманим транспортом", - розповідає виконавчий директор Керуючої компанії "МІГ" Олег Іванюшенко.

Навесні поточного року компанія придбала 5 нових автомобілів-зерновозів. Щодо їх покупці в компанії замислювалися і раніше, але після відвідування аграрних і логістичних підприємств Німеччини і Франції в компанії затвердилися в тому, що парк зерновозів слід розширювати за рахунок однотипних транспортних засобів.

"Розуміючи незворотність трансформації законодавства до європейських стандартів," УТА Логістик" здійснює перевезення виключно в рамках чинного законодавства без перевантаження. Цим кроком, ми прагнемо підвищити стандарти бізнес-етики в галузі зернових перевезень в Приазов'ї. Що стосується зернового терміналу "Укртрансагро", він тепер є єдиним вікном для надання повного комплексу послуг із супроводу зернових, олійних вантажів і продуктів їх переробки на всіх етапах логістичного ланцюжка від виробника до експортування морськими судами", - говорить про трансформації, що відбулися за минулий рік Олег Іванюшенко. - З огляду на тенденцію зниження ставок на агроринку, ми також всерйоз задумалися над собівартістю послуг, що надаються. Зараз в роботі у нас новий проект - по впровадженню інновацій на терміналі, автоматизації процесів з подальшим зменшенням їх собівартості. Спільно з підрядниками команда підприємства розробляє нове програмне забезпечення, покликане перевести моніторинг і контроль всіх виробничих процесів в "єдиний інформаційний простір", яке об'єднає в собі морський термінал, автоперевізників, трейдерів, фахівців з фумігації та клієнтів компанії ".

У новому "сезоні" учасники проекту L.A.B. Logistic Agro Benchmark відправляться в Сполучені Штати Америки. Чому саме США?

Агрологістика США є класичним прикладом ефективності і прагматичного вибору в умовах вільного ринку. Також ринок США - найбільший і ємний логістичний ринок в світі, з часткою близько 8,5% ВВП країни. Крім того, США - світовий лідер у виробництві зернових: щорічно в країні вирощується і перевозиться близько 450 млн т зернових усіма видами транспорту.

Таким чином, досвід США в побудові логістичних ланцюжків для багатьох країн є еталонним, і розглядається як орієнтир у розвитку.

Що конкретно планують побачити на Північноамериканському континенті учасники проекту?

Ми відвідаємо один з найбільших внутрішніх річкових портів США, розташований біля річки Арканзас, що впадає в Міссісіпі, яку так люблять наводити як приклад, говорячи про розвиток вантажоперевезень по Дніпру. Починаючи з 29 жовтня, заплановано близько десятка зустрічей з виробниками аграрної продукції, візитів на фермерські господарства та на транспортні підприємства в штатах Канзас і Оклахома. Також запланована зустріч з керівництвом Департаменту сільського господарства штату Канзас і відвідування Центру зернових інновацій.

"Ми сподіваємося не лише подивитися на сьогоднішні рішення в агрологістики, що застосовуються в США, але і зрозуміти еволюційний шлях змін, які вони зазнали. З великою ймовірністю української агрологістики належить пройти ті ж випробування, що ми вже бачимо в підвищенні ролі маршрутизації, підвищений інтерес до річковим перевезень і посилюється лібералізації ринку ", - зазначив Андрій Шкляр.

Зі свого боку, в КК "МІГ" відзначають, що очікування від другого етапу L.A.B. Logistic Agro Benchmark багато в чому ті ж, що і минулої осені. Це і розуміння взаємовідносин між усіма учасниками логістичного ланцюжка: виробниками, трейдерами, елеваторами, портовими операторами, фрахтівниками, покупцями.

"Цікавить все - як формуються партії зерна і ціни на нього, як здійснюється транспортування вантажів наземним транспортом, як вони перевалюються в порту, у скільки це обходиться. І, звичайно ж, технічні аспекти - то, що ми могли б застосувати у себе на практиці ", - поділився очікуваннями Олег Іванюшенко.

Як і роком раніше, представники "Маріупольської Інвестиційної Групи" та ЦТС намір "пройтися" по всьому ланцюжку логістики зернових. Отримані результати будуть представлені ринку та запропоновано для вивчення владі в особі керівництва профільних державних відомств.